Pages

Thursday, March 10, 2016

जताततै नक्सलबारी

उज्ज्वल प्रसाईं

तुहिएको सपनाको कुनै गन्ध हुन्छ कि हुँदैन ? धेरैले सपाट उत्तर दिनेछन्, सपनाको कुनै गन्ध हुँदैन कसैलाई लाग्न सक्छ यो प्रश्न आफैंमा सिजोपनिक यस्तो सवालको जवाफ खोज्नु सिजोफ्रेनियाबाट ग्रस्त हुने खतरा मोल्नु हो जब मान्छे अक्कडा प्रश्नहरूको भारिले थिचिन थाल्छ, सायद त्यसै बखत सिजोफ्रेनिक बन्न थाल्छ तर, आफू बाँचेको सिंगो समय नै जब सिजोफ्रेनिक बनिदिन्छ, नचाहेरै हामी त्यसको सिकार हुन थाल्छौँ सायद विद्यमान समय जहाँ बाँचेको छु, त्यो नै उस्तो हो समयले मलाई सपनाको गन्ध सुँघ्न बाध्य तुल्याएको

सपनाको गन्ध क्लोरमफेनिकल भन्ने औषधिको जस्तो हुँदो रहेछ विस्मृतिमा पुगेको यो गन्ध ह्वास्स गन्हाउने गरी वर्तमानले मेरा वरिपरि फैल्याइदिएको त्यो टर्रो तम्तम्याइलो क्लोरमफेनिकलको गन्ध अहिले आएर नाकमा मात्रै होइन जिब्रोमा पनि अम्लजस्तो भएर बसिरहेको कि दिमागमा पनि जम्यो ? यकिन छैन तर त्यो कतै कतै अटुट मसँगै मेरा दैनन्दिनका सबै कर्मकाण्ड खुरुखुरु चलिरहेकै छन्, गन्धले ओछ्यानै पारेको होइन तर, सोच्ने ढंगमा बढ्तै असर पार्दै त्यो तीतो, अमिलो कस्तो कस्तो गन्धले गर्दा मैले दुनियाँलाई जस्तो देखिरहेको थिएँ, त्यस्तो देख्न छोडेँ भविष्यलाई जसरी आँकलन गर्दै थिएँ, त्यो पनि पूर्णतया बदलिने छाँट अहिले भने भविष्यको त्यो दृश्य अत्यन्तै धूमिल कुनै वर्षौँदेखि भग्नावशेष बनेको घरमा बाँकी रहेको एउटा मात्र फ्रे गरिएको फोटोजस्तो भएको भविष्यको अनुहार गन्धको प्रभाव यति चर्को कि चाहेर पनि त्यो फ्रेममा पत्रैपत्र भएर टाँसिएका धूलो पुछ्न सकिरहेको छैन

जब सानो थिएँ, मैले सबभन्दा बढी सेवन गरेको औषधि नै क्लोरमफेनिकल हो मेरो कलिलो रोगी काया अनेकन् ब्याक्टेरियाहरूको आक्रमणबाट घरीघरी थिलथिलो बन्थ्यो ती आक्रमणहरूबाट जोगाउन मलाई डाक्टरले सारै धेरै क्लोरमफेनिकल ख्वाए बुझ्ने हुन्जेलसम्म क्लोरमफेनिकल सिरप पिउँथें जब बिरामी पर्थेँ, त्यसैको गन्धले दिमाग कब्जा गर्न थाल्थ्यो मैले कैयौँपटक त्यही गन्धका कारण भन्भनाएर बान्ता गरेको छु मलाई क्लोरमफेनिकल प्रेसक्राइब गर्ने ती डाक्टरहरू थिए भारत पश्चिम बंगाल, नक्सलबारी बजारका

बिरामी परेपछि बा आमाले लैजाने नजिकको डाक्टरकहाँ हो नजिक भन्नु नै सात किलोमिटर परको नक्सलबारी थियो काँकरभिट्टाबाट चढेको टेम्पोभरि मलाई त्यही क्लोरमफेनिकलको गन्धले छोपिरहन्थ्यो नक्सलबारीको शाह मेडिकलको सानो च्याम्बरमा पनि त्यही गन्ध फैलिएको हुन्थ्यो च्याम्बरबाट निष्केपछि झन् चर्को हुन्थ्यो चाहे आमाले तरकारी किन्ने सब्जी मन्डी होस् वा बाले मेरा लागि गन्जी किनिदिने प्रदीप क्लोथ स्टोर, सबैतिर क्लोरमफेनिकलकै गन्ध हुन्थ्यो इलिस माछा होस् कि लालमोहन, जेमा पनि त्यही गन्ध नक्सलबारी बजारभरि त्यही गन्ध फैलिएको हुन्थ्यो   

काँकरभिट्टामा हुर्केको मलाई आज आएर महसुस हुँदै , त्यस्तो गन्ध फैलिएको नक्सलबारीे मेचीपारिको सानो बजारको नाम मात्रै होइन रहेछ त्यो शाह मेडिकलका गुप्ता डाक्टरको घर भएको ठाउँ मात्रै होइन रहेछ वा हाम्रो घरमा हरेक हप्ता भित्रिने चिनी भुजिया पाउने पसलहरू भएको ठाउँ मात्रै होइन रहेछ त्यो बरु त्यो कैयौँ किसानहरूका तुहिएका सपनाहरूको पनि नाम रहेछ मलाई लाग्छ त्यो क्लोरमफेनिकलमा ती तुहिएका सपनाहरूको गन्ध पनि मिसिएको थियो

मलाई औषधि गर्न पुर्याइएको नक्सलबारीमा, त्यो उहिल्यैको भाकपा मालेकालीन १९६७ छिन्नभिन्न भइसकेको थियो चारु मजुमदार मारिएको दशक बढी भइसकेको थियो कानु सन्यालको गतिमा सुस्तता आइसकेको थियो उनीहरूका हतियार सम्भवतः डकैतीमा प्रयोग भइरहेका थिए गरिब किसानले जोत्ने खेत पाएनन् हलो छोडेर बन्दुक समाएका उनीहरूसँग अर्को उपाय पनि केही थिएन जसरी जाने, त्यसरी नै बन्दुकको प्रयोग गर्नु उनीहरूको बाध्यता थियो पति मरेपछि आइमाईका चुरा ढुंगाले फुटालेर टुक्रा टुक्रा पारेजस्तो टुक्राहरूमा विभाजित बनिसकेको थियो नक्सलबारी मसँग नक्सलबारीको सग्लो अनुहार खिच्न सक्ने सामथ्र्य थिएन उबेला तर आज आएर लाग्छ फुंग उडेकी गरिब हिन्दु विधवाजस्ती बनेको हुँदो हो नक्सलबारी त्यसबेला कुनै आदर्शको आभा, विद्रोहको राप, वा परिवर्तनको न्यानो, त्यहाँ केही थिएन सायद त्यो ओसिलो नक्सलबारी तुहिएका सपनाहरूको थुप्रो बनेर बसेको थियो होला किसान, मजदुर, महिला, पिछडिएका समुदाय, आदिवासीका सपनाहरूको थुप्रो परिवर्तनको खास्टो ओढ्न नपाएपछि तिनै तुहिएका सपनाहरूका कारण टाइफाइडले ग्रस्त बनेको हुँदो हो ज्योति वसुले किसानलाई बाँडेको जग्गाले पनि त्यो टाइफाइड निको हुनेवाला थिएन त्यसैले होला त्यहाँ चर्को गन्ध फैलिएको सम्भवतः नन्दीग्राम सिँगुरजस्ता ठाउँहरूबाट किसान लखेटिएपछिको समयमा त्यो गन्ध अझ विषाक्त बन्यो अहिलेकी ममता बेनर्जीको घ्राण शक्ति कति , मलाई थाहा छैन

नक्सलबारी त्यही आन्दोलन हो जसबाट सन् ७० मा उडेका केही फिलिंगा झापामा खसे तीनै फिलिंगा टिपेर कमरेडहरूले झापामा आगो बाले ती सबै ब्राह्मण पुरुष थिए, पढेलेखेका जानिफकारहरू मैनाली ब्रदर्स अर्थात् चन्द्रप्रकाश उर्फ सीपी राधाकृष्ण उर्फ आरके, मोहनचन्द्र अधिकारी अरू केही नेताहरूले टिपेका थिए ती फिलिंगा रातो झन्डा बोक्ने वासु शाक्य, दंगाली समूहका नेत्र लाल अभागी, इलामका रत्नकुमार वान्तवा अहिले हामीले नेताका रूपमा चिनेका धेरै तिनै फिलिंगाले तातेका भरमा नेता भएका हुन् कमरेडहरूले बालेको आगोमा एक दर्जनको ज्यान गयो कतिको धरपकड भयो कतिले यातना भोगे कतिका आङमा त्यसबेला लागेका घाउमा आजका मितिसम्म पनि पाप्रा नजमेर थिलथिलै छन्

त्यसबेला यी सबैको सपना उही थियो सामन्ती मालिकहरूबाट खोसेर जग्गा गरिब किसानको हातमा दिने, सामन्ती राज्यसत्ताको अन्त्य गर्ने, नेपाली जनतालाई मुक्ति दिने उही विभेदरहित समाजको, उही समानताको सपना उही मानिसको पूर्ण स्वतन्त्रताको खोजी उही लोकतन्त्रको प्रगतिशील परिभाषा

कालान्तरमा सीपी मैनाली आफैं संसद्का पटके जागिरे बने अरू केही नगरे पनि, उनी आफ्नो जागिर जोगाउन समानुपातिक उम्मेदवार बनिरहनेछन् धेरै पछिसम्म राधाकृष्ण मैनाली दरो मेरुदण्ड नभएको जेली फिसजस्ता भए चारतिर चिप्लिँदै हिँड्ने राजाको खोपीदेखि माओवादीको पटांगिनीसम्म मोहनचन्द्र अधिकारी गेरु वस्त्रधारी बैरागी बने उनका समकालीनले धेरैअघि उनलाई नेल्सन मन्डेला भन्ने गर्थे मन्डेलाको देहान्त हुँदा, कुनै नेपालीले मोहनचन्द्रको खोजखबर गरेको मलाई सम्झना छैन नक्सलबारीमा जस्तै आजकल सुखानी जंगलको बतासमा पनि ती तुहिएका सपनाको गन्ध मिसिएको हुनुपर्छ तर, सीपीको चाबहिलको महलसम्म त्यो बतास पुग्दैन राधाकृष्णको जेली फिस अवतारलाई त्यो गन्धले छुँदैन उनको आफ्नै गन्ध त्यसलाई परास्त गर्न काफी मोहनचन्द्रको पवित्र चन्दन मगमगाउने गेरु वस्त्रमा त्यो गन्धको कुनै प्रभाव पर्दैन झलनाथ केपी ओलीहरू सुखानीतिर आउँदा अरबी अत्तर बेस्सरी छर्केर आउँदा हुन्

चालीस वर्ष नैराश्यको दलदलमा फँसेका कानु सन्यालले नक्सलबारी नजिकै हात्तीगिसाको झुपडीमा आत्महत्या गरे झापाका योद्धा डिगेन्द्र राजवंशी एमालेको बल्खु दरबार अघिल्तिर पासो लागे के तिनका सपनाहरूले पनि आत्महत्या नै गरेका हुन् ? इतिहासमा सपनाको निर्मम हत्या गर्ने प्रयास भएका छन् सपना आफैं पासो लाग्न जान्दैन

माओवादीहरूले तिनै तुहिएका सपनालाई पुनःजीवन दिएको ऐलान गरे हतियार बोके उनीहरूको ऐलानमा महिला सामेल भए, दलित आए, जनजाति आए, आए मधेसी तिनले सबैका सपना माझेर एकै बनाए बन्दुक भिरे, युद्धमा होमिए तीनलाई पटक पटक झापा सम्झाइयो सम्भवतः नक्सलबारी पनि सम्झाइयो माक्र्स, लेनिन, माओहरू सर्वव्यापी नै भइगए

यिनले थालेको युद्धमा हजारौँको ज्यान गयो कतिका घाउ आलै छन् कति शरीरभरि गोली बोकेर हिँडेकै छन् त्यस्तै अवस्थामा युद्ध रोकेर उनीहरू राजनीतिको मूलधारमा आए धेरै समय अल्मलिएर बिताए त्यसपछि सत्ताको चास्नीमा भुलिए नगर्नु पर्ने सम्झौता गरे पहिले काठमाडौँका सुकिला मुकिलालाई लल्कारे पछि तिनैलाई खुसी पार्ने अर्थहीन यत्न गरे बुर्जुवा रवाफको धुनमा आफैं लट्ठिए अनेकन् दबिएका प्रश्नहरू मूलधारको आकाशमा तरंगित तुल्याएका थिए तर, तीनको हल खोज्ने कसरत गरेनन् अन्ततः पार्टी फुट्यो चुनावमा नमिठो हार बेहोरे अहिले मुर्झाएका छन्

यही मौका छोपेर एकथरी मान्छे युद्धको आँधीबेहरीमा भएका यिनका गल्ती रिठ्ठो नबिराई खोज्दै छन् पुराना फाइल खोतलेर यिनलाई अन्तर्राष्ट्रिय अदालत हेगको कठघरामा उभ्याउने प्रपञ्च बुन्दै छन् यस्तो प्रपञ्च बुन्नेहरूले यिनलाई हाकाहाकी लल्कार्दै छन् उताबाट प्रत्युत्तरमा निम्छरा तर्कहरू पेस हुँदै छन् कोही भने सिँगो पार्टीको असामयिक निधनको खबर सुन्ने पर्खाइमा रमाएर बसेका छन्   

यसैबीच मैतीदेवीको तरकारी बजारमा भुइँमा पसल थापेर बसेको एक पूर्वछापामारले शरीरभरि गोलीका दाग देखाउँदै भने, 'मलाई टण्टलापुर घाममा पनि ठकठक काम छुट्छ जस्तोसुकै गर्मीमा पनि ज्याकेट लगाएर हिँड्नुपर्छ ' यी अयोग्य साबित बिरामी लडाकुको सपना फुलकोबीसँग रु. दुई पाँचमा साटिंदै छन् रोल्पाको हावामा तुहिएका सपनाको गन्ध कतिको बाक्लिएको हँ ? के लाजिम्पाट सानेपाका महलहरूसम्म अझै यी हावाका झोँक्काहरू आइपुग्दै छन् ?

ठीक यसैबेला नेपालमा सन् ९० को बाँसुरी बज्न थालेको हिन्दुवादी पार्टीको समर्थनमा सिंगै राजधानी एकजुट भएको चुनावले देखाएको पहिल्यै कमजोर राज्यका सबै अंगहरू झन् झन् कमजोर बन्दै गइरहेका छन् शिक्षा स्वास्थ्यजस्ता क्षेत्रमा ठूला खेलबाडहरू भइरहेका छन् चुरे नासिँदै गइरहेको बिस्तारै बँचेखुचेका हरिया वन सकिएलान् खोलानाला सुक्लान् मुलुक नै बिल्कुल व्यक्तिगत बहीखाता मात्र बोकेका मान्छेहरूको कब्जामा लोकतन्त्रको दुहाई दिने पार्टीहरू चुनाव जितेर सत्तामा पुगेका छन् तर पुग्न नपाउँदै तिनले आफ्नो सनातनी विभेदको दौरा-सुरुवाल लगाए भ्रष्टता लापरबाहीको चुचे टोपी भिरे  

ठीक यसैबेला सशत्र क्रान्तिको ज्वाला दन्काउने झापा जिल्ला भारतीय मठाधीश श्री श्री रविशंकरको झन्डामुनि कथित नेपाली ढाका टोपी दिवस मनाउँछ जग्गा प्लटिङ बेचबिखनको दलालीमा रमाउँछ म्यानपावर कम्पनीहरूमार्फत कमिसनको लुट मच्चाउँछ स्कुल जाने नानीहरूको झोलामा राखेर सुपारी तस्करी गर्छ छिटो पैसा कमाउने धन्दामा तस्करीको मोहताज पहिरिन लालायित मेरो झापा नक्सलबारीको जस्तै ओसिलो गन्ध यहाँ पनि व्याप्त     

ठीक यसै बेला भारतमा हिन्दुवादीहरूको जगजगी बढ्छ हिन्दुवादी दक्षिणपन्थी नेता नरेन्द्र मोदीले पब्लिक स्पिmयर कब्जा गर्दै छन् जनताको काल्पनिकीको ठूलो हिस्सा उनैले लिँदै छन् आम आदमी नामको एउटा मध्यम वर्गीय धिपधिपेले कतिको उज्यालो दिन्छ, थाहा छैन वा त्यसको उज्यालो कतिको टिकाउ भन्ने यकिन पनि कसैले गर्न सक्दैन यता आम आदमीको चर्चा चलेकै बेला उता लन्डनबाट प्रकाशित हुने नवउदारवादी पत्रिका इकोनोमिस्ट मोदीको प्रशंसामा गीत गाउँछ उनले गुजरातमा गरेका जघन्य अपराध भुल्नुपर्छ भन्ने अर्ति बाँड्छ हैदरावाद विश्वविद्यालयका प्रोफेसर हरगोपाल खुइय गर्दै भन्छन्, 'अब ग्लोबल नवउदारवादीहरूलाई मनमोहन सिँह कांग्रेसले जति गर्नु थियो गरिसके भन्ने लागेको उनीहरू एकपटक फासिस्ट नेतालाई प्रयोग गर्न चाहन्छन् ' उडिसा, छत्तिसगढ आन्द्र प्रदेशमा सीमित नक्सलवादीहरूको 'गाउँहरू कब्जा गर्दै अन्ततः दिल्ली घेर्ने' संकल्प दिनप्रतिदिन दिवास्वप्न हुँदै बरु दिल्लीले नै उनीहरूलाई घेर्दै लगिरहेको खबर व्याप्त हुँदै

ठीक यसैबेला अमेरिका हरेक नागरिकको इमेल एकाउन्टको निगरानी गरिरहेको , फोन टेप गरिरहेको शालीन राष्ट्रपति बाराक ओबामा यस्तो निगरानी बढाउनुपर्नेमा जोड दिँदै छन् गैरकानुनी निगरानीको पोल खोलिदिने एडवार्ड स्नाउडेन उनको तारो बनेका छन् भर्खरै टोरोन्टो एयरपोर्टको वाइफाईमार्फत क्यानडाले पनि आफ्ना जनतामाथि निगरानी बढाइरहेको खबर छापाहरूमा आएका छन् सन् १९९२ मा रियो डि जेनेरियोमा आयोजित अर्थ समिटमा जर्ज डब्लु बुस सिनियरले छाती फुकाएर घोषणा गरेका थिए, 'अमेरिकी जीवनशैली परिवर्तन हुँदैन ' अर्थात् अमेरिकीहरूले उपभोक्तावादलाई शिरोपर गरिरहनेछन् त्यसमा सम्झौता गर्ने छैनन् फलस्वरूप दुनियाँका लाखौँ मान्छेका मुखबाट हजारौँ केजी मकै खोसेर बायोग्यास बनाइयो लेखक आदित्य निगमले गार्जियनको एक लेख उद्धृत गर्दै भनेका थिए, 'अहिले आफ्नो मोटर निर्बाध कुदाउन चाहने ८०० मिलियन मोटरधनीहरू दुई छाक जुटाउन हम्मे पर्ने बिलियन मानिसहरूबीच सीमित अन्नमाथि प्रतिस्पर्धा ' दुनियाँका आँखाका नानी बनेका ओबामा यो प्रतिस्पर्धामा निःसन्देह मोटर धनीको पक्षमा छन्

अहिलेको संसारको परिदृश्य यस्तो भन्ने तपाईँलाई थाहा   तर पत्तो नपाएको गुह्यचाहिँ के भने यति थाहा पाइसकेपछि अब गर्ने के हो ? कसको तरिका ठीक भन्ने ? कसका तर्कलाई सही मान्ने ? कसले गरेको राजनीतिमा भरोसा गर्ने ? बजार व्यवस्था ठीक वा समाजवादी व्यवस्था ? भएका बजारहरूले असमानता बढाउँदै छन् बजार आफैं चरम संकटमा फँस्दै लाखौँ मानिसको ज्यान धरापमा पार्दै अनि समाजवादी भनिएका मुलुकमा राज्यले के गर्दै ? मुठ्ठीभरको सेवा अरूलाई हेलोहोँचो राज्य बजारको समदूरीमा भएको व्यवस्था कस्तो हुन्छ ? के त्यो सम्भव ? कि यो धर्ती अब कुनै गतिलो राजनीति विचार नजन्माउने गरी बाँझो भइसक्यो ? प्रश्नहरू यसरी अक्करिला बन्दै छन् कि उत्तर नभेटेर सिंगो समय सिजोप|mेनिक बन्दै

यो दुनियाँमा अझ पनि देब्रे ढल्केका अर्थात् वामपन्थी विचार आन्दोलनहरूले नै मानिसलाई स्वतन्त्र बनाउन सहयोग पुर्याउँछन् भन्ने विश्वास गर्नेको संख्या यथेष्ट तर, विचार आफैंमा कुनै भौतिक शक्ति हुन सक्दैन जसले आफैं परिवर्तन ल्याइदेओस् राजनीतिले विचारलाई भौतिक शक्तिमा बदल्ने हो राजनीति गर्ने मानिसहरूले हो के उचित विचारलाई परिवर्तनको भौतिक संवाहक बनाउने उचित मानिसहरू नजन्मने गरी यो धर्तीको बन्ध्याकरण भइसकेको हो ? मानिसले कसलाई पत्याउने, विचार भनिने कुनै अमूर्त चिजलाई वा त्यसलाई बोकेका मानिसहरूलाई ? कि त्यसरी विचार राजनीति अथवा विचार त्यो विचार मान्छु भन्ने मान्छेलाई छुट्याएर हेर्न मिल्दैन ? के ती एउटै हुन् ? वा तिनको छुटाछुटै अस्तित्व हुन्छ ? यदि होइनन् भने ठीक वैचारिक धरातलमा उभिएको मानिस किन उल्टो बाटो हिँड्दै ? सही सिद्धान्तबाट दीक्षित मानिस किन गलत काम गर्दै ? स्वर्गको म्याप बोकेर नर्कको बाटो नाप्दै छन् हाम्रा वामपन्थी पार्टीहरू कि तिनले बोकेको म्याप नै नर्कको हो ? यकिन छैन, यदि यिनीहरू हिँडिरहेको बाटो नर्ककै हो भने, त्यो अहिले बाँचेको नर्कभन्दा अझ खराब हुनेछ वा राम्रो ?

सिंगो समयको यस्तो सिजोफ्रेनियाले नराम्ररी गाँज्दै मान्छेलाई त्यसैले तुहिएका सपनाको गन्ध सुँघ्न बाध्य छु जताततै क्लोरमफेनिकलको गन्ध व्याप्त , नक्सलबारी जताततै फैलिएको

अत्याचारीसँग हुने लगातारको मुठभेडले भरिएको हाम्रो अनुभव

यहीँ नेर एउटा बूढो माली हाम्रो मृत्युग्रस्त सपनामा फूल आशा राखेर जान्छ
-गोरख पाण्डे           
twitter: @UPrasai 
(२०७० फाल्गुन २४ मा कान्तिपुर दैनिकमा प्रकाशित)

No comments:

Post a Comment